Op weg naar De ZON....

December 2016
Voor Marokko heb ik een speciale info pagina gemaakt
Donderdag 1 december

We rijden vandaag naar Nerja. Tot onze verbazing is ons favoriete plaats nog steeds beschikbaar. De parking in de put aan de oude Mercadonna.
Het weer is prachtig en we maken een uitstap naar Frigiliana

Vrijdag 2 december

We worden wakker met een blauwe hemel en een warm zonnetje en wandelen door het centrum Vervolgens rijden we langs het strand en laten ons verwennen in een strandbar

Zaterdag 3 december

Onze bestemming is vandaag Fuengirola Tijdens het rijden wordt de lucht grijs en bij aankomst is er regen.
Zondag 4 en maandag 5 December

Zondagmorgend ga ik met Janna naar de bakker. Bij de rotonde doen we de verrassing dat die onder water staat en we de stad niet inmogen. Dan maar de national op en brood halen in Mijas. We stellen vast dat de zee bruin ziet en heel ruw is maar geen nood we zullen de mannen sturen voor foto's. Terug aan de camperplaats staat een man en die doet teken dat we direct de helling op moeten en niet verder kunnen tot aan de campers. Ok dan te voet verder door de modder. Bij het zien van de camperplaats en onze campers werd het even stil. Na enkele uren trok het water weg. We hebben geen schade maar wel een slijkboel binnen. Maandag gans de dag thuis gebleven en geholpen waar het kon.

Dinsdag 6 tot zondag 11 december

We lopen over de markt maken kleine wandelingetjes en genieten van de zonnige momenten.
Maandag 12 December tot woensdag 21 december

Vandaag haalt Willy zijn zoon Guy op in Malaga. Hij had de opdracht om de zon mee te brengen maar heeft ze niet bij. We kunnen niet zeggen dat het slecht is maar we hebben al zonniger weer gehad. We vermaken ons met een uitstap naar Marbella Tapas in Fuengirola en een uitstap naar Gibraltar

Woensdag 21 december

Vandaag Guy terug naar het koude Belgie. Vermits het weer te wisselvallig is hebben we unaniem besloten om de Marokaanse zon morgen reeds te zoeken. Na de middag naar Algeciras en worden de tickets gekocht.
Donderdag 22 December

Om 7 uur op en om 7u30 richting haven.Juist tijd om een kop koffie en dan begint het inschepen. Het is een avontuur op zich. De douane en de politiecontrole wordt in 30 minuten afgehandeld en dan begint ons Marokaans avontuur. Onze eerste stop is in Asilah een mooie medina en 's avonds een levendig centrum een zware maar leuke dag.

Vrijdag 23 December

Vandaag rijden we verder naar Larache De baan is prachtig en we zien mooie dingen morgen bezoeken we de stad

Zaterdag 24 december

Vandaag bezoeken we Larache , we vertrekken met een taxi ( €2) naar het centrum. We bezoeken de kleine souke en de vissershaven en we drinken thee in Cafe Lixus Terug naar de camperplaats met een taxi een echte belevenis

Kerstavond eten we in een plaatselijk restaurant
Zondag 25 december

Kerstdag is het weer prachtig weer en we genieten buiten van een rijkelijke brunch

Maandag 26 december

Vandaag reizen we naar Moulay Bousselham een laguna heel mooi om te staan maar weinig te zien

Dinsdag 27 december

We trekken verder naar Meknes onderweg stoppen we om een vriend van Josseline en Jean Marc te zien . We eten samen en rijden dan verder . 's Avonds bezoeken we de souks in Meknes

Woensdag 28 december

We brengen een ganse dag door in Meknes en we vinden het super.

Donderdag 29 december

We rijden vandaag naar Azrou en komen langs de sneeuw

Vrijdag 30 December

Vandaag een grote rit. Het doel is Ouzoud en de watervallen. Het is van uitzicht een prachtige route maar de banen zijn niet al te best. Na 90 km laat Manfred ons weten dat we weer een lekke band hebben aan de aanhanger (een put gehad). We staan stil bij een rotonde tegenover een hospitaal. Onmiddellijk krijgen we hulp van de bewaking van het hospitaal een politie agent en een militair. Manfred en Willy op zoek naar nieuwe banden onder begeleiding van een taxi en Janna en ik wij blijven in de camper bewaakt door de twee mannen. enkele uren later hebben we nieuwe banden en gaan we slapen voor het politiekantoor van Khenifra. We eten bij de plaatselijke slager.

Zaterdag 31 december

We hebben een woelige nacht gehad, toch niet zo rustig voor een politiekantoor wel veilig. We vertrekken om 7u30 en het gaat heel vlot. We komen voorbij mooie zichten en we doen onze eerste Marokaanse col PRACHTIG. Rond de middag komen we aan in camping Zebra

Vergeet niet om iets in ons gastenboek te schrijven